zaterdag 11 mei 2019

Thank you!

Een hele tijd terug gaf ik hier een feestje en ik had weer eens een fantastisch idee (vond ik zelf toch). Fantastisch, maar misschien wel onuitvoerbaar. Zoals zoveel dingen die ontspruiten in dat koppie van mij. Ik heb een rem nodig. Iemand die me zegt dat ik het even rustiger aan moet doen of iemand die bepaalde ideeën gewoon onder de graszoden stopt. Mijn wederhelft wist wanneer dit nodig was, maar jammer genoeg kan ik geen beroep meer op hem doen. Het zou me nochtans nog dikwijls van pas komen. Nu moet ik die rem voor mezelf proberen te zijn, maar dit is niet altijd even makkelijk. Waardoor ik wel eens met mijn hoofd tegen de muur knal en de frustraties hoog oplopen. Maar ik trek mijn plan, met vallen en opstaan.

Waarover dat idee bij dat feestje ging? Ik had een heel erg zware tijd achter de rug en ik wilde de mensen die tot hier kwamen heel graag eens bedanken. Op mijn manier, met persoonlijke woorden. Omdat speechen niet echt voor mij is (veel te emotioneel) wilde ik mijn muur in de gang volkleven met kaartjes. 's Avonds kon iedereen op weg naar de voordeur dan het persoonlijke bedankingskaartje meenemen. Zo zouden mijn woorden wel aankomen, bij ieder afzonderlijk.

Dit zijn de kaartjes waarover ik het heb...


Ik zag een voorbeeld op Pinterest passeren en maakte er mijn versie van. 
Ik sneed A4-kartonnen in vier gelijke stukken, maar uiteraard zijn hier heel wat andere groottes mogelijk.
In het midden maakte ik een vlek met krijt. Dit is op de foto hierboven misschien niet zo duidelijk.
Uiteraard kun je hier met heel veel verschillende kleuren werken. Ik maakte groene en oranje versies.

De tekst werd hierboven nog niet afgewerkt!

De letters kun je eerst met potlood op het karton zetten, daarna overtrek je ze met zwarte stift.
Alle neerwaartse bewegingen van de letters werden dik gemaakt (zo is dat ook bij handlettering).
De dubbele lijnen kun je dan opvullen naar wens. Ofwel helemaal in het zwart, in blokjes,... Je kunt het zo gek niet bedenken. Ik hield het behoorlijk sober omdat ik tot dan toe nog niet veel had gehandletterd.


Tot gauw en 'Thank you' om dit bericht te lezen :).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten