donderdag 27 juni 2019

Afscheidscadeau voor een leerling

Iedere leerkracht komt het wel een paar keer tegen in zijn of haar carrière. Een kind dat vertrekt door een verhuis. Heel wat jaren terug had ik Marie in de klas en zij verhuisde naar een gemeente iets verderop. Ze vond het wel spannend, maar ging ook haar klasgenootjes en haar beste vriendinnetje missen. Daarom maakten we allemaal tekeningen voor haar, zodat ze daar even zou kunnen in piepen als ze het even moeilijk had.

Alle tekeningen werden op een A3-blad geplakt


Ik voorzag de bundel van twee gaatjes en stak er een cadeaulint door om het geheel samen te houden.
Alleen aan de 'onderkant' plakte ik tekeningen. Aan de ommezijde van de tekeningen plakte ik foto's als herinnering.


Aan de hand van een groot karton maakte ik een soort kaft.
De buitenkant werd beplakt met gouden papier, aan de binnenkant schreef ik samen met de klasgenoten een boodschap.


De voorzijde voorzag ik van haar naam. Ik gebruikte daarvoor inpakpapier. Het geheel werkte ik af met een strik.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten