woensdag 25 maart 2020

Het recept voor de immer populaire bananencakejes!

Ook hier was het alweer een hele tijd stil, maar ik heb nochtans vele nieuwe dingen die ik met jullie delen wil.

Blijkbaar zijn er de afgelopen weken veel mensen aan het bakken geslagen en daarom herhaal ik nog eens één van mijn lievelingsrecepten. Heb je rijpe bananen liggen en gooi je ze liever niet in de vuilbak? Dan kun je ze verwerken in heerlijke bananencakejes met chocolade.

Ingrediënten


170 gram boter

170 gram kristalsuiker
1 zakje vanillesuiker
170 gram zelfrijzende bloem
3 eieren
100 gram chocolade
2 rijpe bananen



Werkwijze


1. Doe de boter in kleine stukken en laat ze smelten op een (heel) laag vuurtje.

Laat de boter eventueel wat afkoelen.
Soms gebeurt het ook dat ik de boter niet laat smelten, maar gewoon in mijn mengkom van mijn keukenrobot gooi. Zorg er dan wel voor dat de boter op kamertemperatuur (en dus iets zachter) is.


2. Doe de chocolade in een pot en meng er één lepel bloem doorheen.
Ik gebruik de volgende chocolade.



3. Meng alle ingrediënten (behalve de chocolade) tot een smeuïge massa. Ik snijd de bananen in kleine stukjes en roer dan alles gewoon met een klopper.
Uiteraard kun je ook eerst het deeg met een keukenrobot maken en daarna de banaan eraan toevoegen. Voordien mag ook, maar ik hou wel van die stukjes. Het hoeft niet één pap te zijn.

4. Voeg er uiteindelijk de chocolade aan toe en meng alles goed.



5. Omdat ik soms wel wat ongeduldig ben, werk ik nu bijna altijd met een bakvorm voor cupcakes. Binnen het halfuur kun je bikkelen want na 28 minuten (op 175°) zijn de banaandelicatessen klaar ;).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten