zondag 5 februari 2017

Zelf een dambord maken

Ik wilde al een hele tijd damborden voor in mijn klas. Eigenlijk was ik van plan om het dambord in Word af te drukken en te kopiëren en daarna op zoek te gaan naar schijfjes. Mijn eerste idee was om kurken in schijven te snijden en daarna de plakjes een welbepaalde kleur te geven. Aangezien je bij elk damspel 40 schijven nodig hebt, zag ik eerlijk gezegd geen begin en einde aan dit werkje waardoor ik het vorige week over een andere boeg gooide.

Bij mama thuis ging ik op zoek naar stukken wit laken en ik tekende daarop een dambordpatroon. Als schijven zal ik plastic doppen gebruiken waardoor ik die behoorlijk snel bij elkaar kan hebben. Dan kom je tot het volgende...

(Let wel: de schijven moeten eigenlijk op de zwarte vlakken staan! Het moest wat snel gaan.)


















Op de foto's zien de velden er niet al te zwart uit, maar in het echt moet ik zeggen dat het resultaat heel er goed meevalt.

Ik ben begonnen met een textielstift, maar die kleurde niet zo goed. Daarom ben ik verder gegaan met een gewone zwarte alcoholstift. Daarnaast zal ik ook nog zakjes maken zodat de damborden en de schijven makkelijk op te bergen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten