maandag 13 februari 2017

Kindergedicht rond carnaval

Heel af en toe schrijf ik ook een gedicht. Vroeger waren dat liefdesgedichten, dan werden het weer kindergedichten en sinds kort zijn het weer teksten over de liefde (of het gebrek eraan).

Ook dit wil ik graag met jullie delen. Vandaag een kindergedicht rond carnaval.

Carnaval

Ergens in februari ziet het er op school
voor één dag helemaal anders uit,
overal zie je feeën, voetballers, heksen
en zeerovers met een buit.

Op de speelplaats herken ik
zelfs mijn beste vriendjes niet,
er is er eentje verkleed in Sinterklaas
en eentje in Zwarte Piet.

De laatste ziet helemaal zwart
en die met dat Spidermanpak
dat is … Bart!

Vandaag is het een heel speciale dag,
waar echt bijna alles kan
en bijna alles mag.

We spelen toneel, we tekenen,
we dansen en we springen
en doen daarnaast nog
101 andere dingen.

’s Avonds ben ik doodop
en kruip ik vroeg in mijn bed.
Ik denk: hopelijk hebben we volgend jaar
op carnaval weer zo’n dolle pret.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten