vrijdag 3 februari 2017

Een bloem van/voor een baby

Enkele jaren geleden kreeg een collega van mij een dochter. Aangezien ik toen een paar maandjes haar klas mocht overnemen, knutselde ik samen met het eerste leerjaar een cadeautje in elkaar.
De kinderen schilderden eerst een heel aantal wc-rolletjes (nu mag dat officieel niet meer gebruikt worden, ik weet het) in roze en geel. Alles werd aan elkaar geniet en in de rolletjes werd er crêpepapier gestopt. Daarna werden de letters van de babynaam versierd en aan de bloem bevestigd.










Het werkje dateert al van een paar jaar terug en nu zou ik het wat anders aanpakken, maar ik vind het nog altijd een goeie aanzet voor een cadeautje. Zo kun je gelijk welke vorm met wc-rolletjes maken en kies je dan misschien beter voor iets die binnen het geboortethema past. Door de rolletjes te vullen met papier krijg je een mooi effect. Op de foto hierboven zie je duidelijk dat er in één bloemblaadje nog geen crêpepapier zit.

Ook de letters zou ik nu misschien wat anders maken, maar volgens mij blijft het een leuk werkje om in de babykamer aan de muur op te hangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten