zondag 29 maart 2020

Flocken op karton

Intussen kent iedereen flockfolie wellicht al en ik had het hier jaren geleden ook al eens over. Ik vind het altijd fijn om met dit materiaal aan de slag te gaan. Zo beplakte ik al potten, doosjes, T-shirts, body's,... Kijk zeker eens terug naar dit artikel... Flockfolie voor beginners. Dan weet je zelf meteen hoe je eraan moet beginnen, ook zonder machine die alles voor je uitsnijdt (want die heb ik zelf ook niet).

Intussen ontdekte ik ook dat je kunt flocken op karton. Waarom zou je dat doen, hoor ik je denken. Je kunt er bijvoorbeeld een boekje heel wat persoonlijker door maken. Vorig jaar moest ik naar een paar communiefeesten en dan vind ik het niet fijn om zomaar een omslag met een kaartje en geld mee te nemen. Ik hield zelf ook wel van pakjes en daarom steek ik hier ook graag wat tijd in. Al grijp ik soms toch ook naar een kaartje hoor. Dat is natuurlijk een pak sneller klaar... Maar als ik de tijd vind, dan gebeurt het wel dat ik dus flock op karton.


In de Hema vind je van die leuke schriftjes waar je vanalles in kunt schrijven, maar de  voorkant is zo saai. Je kunt zo zot en zo ver gaan als je maar wilt. Voor Jaliyah hield ik het simpel. Haar naam en een klein tekeningetje, maar voel je vrij om er iets heel persoonlijks van te maken. Tekenen kan, schilderen kan,... maar dus ook flocken op karton. Net zoals op stof leg je de letters op te plakken plaats, een doek erover, druk uitoefenen met een warm strijkijzer en KLAAR!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten