donderdag 20 juni 2019

Een ovenschotel met kip, spinazie, mozzarella en kerstomaten

Elke week ga ik op zoek naar iets nieuws en deze keer werd het een ovenschotel met als hoofdingrediënten kip en spinazie. Deze groente eten mijn ouders en ik eigenlijk nooit dus werd het tijd om hem eens op het menu te zetten.

Ingrediënten

spinazie (eventueel jonge)
kipfilet
kerstomaten
mozzarella
olijfolie
peper en zout

Werkwijze

Zet een pot water op het vuur en breng aan de kook. Voeg er wat zout aan toe.
Spoel de spinazie en blancheer. Dompel dus heel even onder in het kokende, gezouten water en schrik het daarna met koud water. 
Verwarm de oven op 180°C voor.
Neem een ovenschotel en giet er wat olijfolie in. Dit keer nam ik een keukenpapiertje om het goed uit te wrijven, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dit nodig is.
Doe de spinazie in de ovenschotel en bedek op die manier de bodem. Kruid met peper en zout.


Leg de kipfilets er vanboven op en kruid af. Ik deed dit met peper, grof zeezout en kippenkruiden.


Verdeel de kerstomaten over de schotel.
Snijd de bollen mozzarella in kleine stukjes en verspreid de kaas over de schotel.


Zet de schotel 15 minuten in de oven.

Je kunt deze schotel opdienen met brood, maar ik kookte wat pasta. Uiteraard zijn hier ook mogelijkheden met couscous, rijst of zelfs aardappelen.

Smakelijk!


Opmerking: de kipfilet was lekker, helemaal niet droog, maar zag er wel nog behoorlijk wit uit. Misschien bak ik de kipfilets de volgende keer eerst wat in de pan aan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten