zondag 2 juni 2019

Overheerlijke bananencakejes

Heel in het begin van Gietjes Maksels en Baksels deelde ik al eens een recept voor bananencake. Ik wil dit nog heel even herhalen want sindsdien maak ik het eigenlijk nooit meer in die vorm. Sinds ik een bakvorm voor cupcakejes heb, komen ze altijd in een kleinere versie uit de oven. Daarom even deze korte herhaling want uiteraard moet de cake dan ook minder lang bakken.

Ingrediënten

170 gram boter
170 gram kristalsuiker
1 zakje vanillesuiker
170 gram zelfrijzende bloem
3 eieren
100 gram chocolade
2 rijpe bananen


Werkwijze

1. Doe de boter in kleine stukken en laat ze smelten op een (heel) laag vuurtje.
Laat de boter eventueel wat afkoelen.


2. Doe de chocoladedruppels in een pot en vermeng met één eetlepel bloem.
Ik gebruik de volgende chocolade.





3. Meng alle ingrediënten (behalve de chocolade) tot een smeuïge massa. Ik snijd de bananen in kleine stukjes en roer dan alles gewoon met een klopper.


4. Voeg er uiteindelijk de chocolade aan toe en meng alles goed.





5. Giet het deeg in de bakvorm en zet 26 minuten in een oven op 175°C.
Dan bekom je het volgende, heerlijke resultaat!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten