donderdag 23 mei 2019

Frangipanetaart die ik wel lust

Ik heb het er niet zo voor, voor frangipanetaart. Die amandels blijven altijd maar weer kruimelen in mijn keel heb ik het gevoel. Alsof ik zelf een kriebelhoest creëer. Daarom kies ik nooit voor dit dessert. Maar ik bakte het ooit eens voor een feestje voor mijn pepe en sindsdien eet ik het wel graag. Toch in deze samenstelling.

Ingrediënten

abrikozenconfituur
150 gram amandelpoeder
150 gram bloemsuiker
1 vel bladerdeeg
50 gram gewone bloem
3 eieren
120 gram boter

Werkwijze

1. Smelt de boter op een laag vuurtje en verwarm de oven op 180°C
2. Rol het bladerdeeg open en leg het met het bakpapier in je bakvorm.
3. Prik met een vork enkele gaatjes in het deeg.
4. Smeer de confituur op het bladerdeeg.
5. Maak het deeg met de gesmolten boter, het amandelpoeder, de bloemsuiker, de bloem en de eieren. Roer alles goed door elkaar.
6. Giet het deeg over de confituur en zet de taart in de oven.
7. Bak de taart voor minstens een halfuur op 180°C. Prik eens in de taart en controleer of er nog deeg aan je mes zit. Laat de taart eventueel nog wat langer in de oven staan.

Glazuur
Ik maakte ook nog glazuur voor op de taart. Ik deed dat met één eiwit en wat bloemsuiker. Daarna goot ik het glazuur over de taart. Hoe je dit professioneel doet, zal ik nog moeten uitzoeken :).


Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten