zondag 5 mei 2019

Pannenkoeken op zondag

Wat is er heerlijker dan een warme pannenkoek? Ik doe het wel vaker op een koude zondagnamiddag, maar ook in de lente en zomer blijft deze klassieker op het menu staan. Het is immers ook een van de lievelingsvieruurtjes van mijn nichtjes.

Uiteraard bestaan er heel wat verschillende recepten voor pannenkoeken, maar ik blijf trouw aan het volgende ingrediënten en werkwijze.

Ingrediënten

20 gram boter
200 gram gewone bloem
70 gram suiker
4 eieren
0,5 liter melk
arachideolie

Werkwijze

Smelt de boter in een pan (op een laag vuurtje). 
Doe de boter in een deegkom.
Voeg er de suiker, de bloem, de eieren, twee lepels olie en de melk aan toe.
Mix deze ingrediënten tot een smeuïge massa.

Neem een koekenpan, doe voor de eerste pannenkoek eventueel wat boter (of olie) in de pan en bak op een hoog vuur.


Met dit recept kun je een twaalftal pannenkoeken bakken. Voor mij alleen is dat meer dan voldoende, maar ik kan aannemen dat sommigen onder jullie een grotere menigte moeten voederen. Daarom kun je ook alle ingrediënten x twee doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten