dinsdag 30 april 2019

Tomaten gevuld met gehakt en wilde rijst

Dit keer geen hoofdgerecht met vis, maar met vlees. Gehakt kun je op zoveel verschillende manieren bereiden dat ik graag wat experimenteer. Vandaag gebruik ik het om tomaten op te vullen!

Ingrediënten

Gehakt
Tomaten
Ajuinen
Look
Boter/olijfolie
Rozemarijn (eventueel)
Rijst
Italiaanse kruidenmix
Geraspte mozzarella

Hoeveelheden heb ik er niet bij genoteerd omdat je dit zelf naar wens kan aanvullen. Ik werkte met 11 tomaten voor drie personen (maar wij zijn wel grote eters ;)).

Werkwijze

Stoof de look en ajuin aan. Ik doe dit in een combinatie van olijfolie met boter.
Doe olijfolie en boter in een andere pan en voeg het gehakt toe. Verkruimel het vlees.
Meng de ajuinen en de look doorheen het gehakt. Kruid met peper en zout (en voeg eventueel nog andere kruiden toe).
Snij het hoedje van de tomaten en hol ze uit. 
Vul de tomaten met het gehaktmengsel.
Bestrooi het gehakt (in de tomaat) met geraspte mozzarella.
Doe de hoedjes terug op de tomaten.
Zet de tomaten in een ovenschaal en overgiet met olijfolie.
Zet 20 minuten in een voorverwarmde oven, op 180°C.
Kook intussen de rijst.


De foto's laten nog steeds wat te wensen over, maar er is beterschap op komst. Ik kocht een nieuwe gsm :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten