maandag 22 april 2019

Citroencakejes, ideale verfrissing op warme dagen

Een liefhebber van citroen ben ik niet echt, maar in het volgende recept kan ik het wel smaken. Vroeger deed ik er ook nog wat zeste bij, tot ik die brokjes eigenlijk meer uitspuwde dan opat ;). Voorlopig dus nog geen fan van zeste, maar wel van de volgende citroencakejes!

Ingrediënten

200 gram boter
200 suiker
200 gram gewone bloem
3 eieren
citroenen
bakpoeder


Werkwijze

Smelt de boter op een laag vuurtje.
Giet de boter in een pot. 
Voeg er de suiker aan toe en roer de boter en suiker goed door elkaar.
Voeg de eieren toe en roer opnieuw.
Pers twee (of drie) citroenen uit en giet het sap bij het deeg.
Zeef de bloem en meng onder het deeg.
Voeg ook een zakje bakpoeder toe.
Bak de cakejes 28 minuten in een voorverwarmde oven op 170°C.


Als je de cake in een grote bakvorm giet, dan moet de cake uiteraard een stukje langer bakken.
Ik verkies om nu altijd kleine exemplaren te maken, dan hoef je geen plakjes te snijden.

Nog een fijne paasmaandag iedereen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten