donderdag 10 november 2016

Kleurige regenjasjes

Naast bakken en knutselen, heb ik ook al het een en ander genaaid. Een hele tijd terug nodigde een vriendin me uit voor een opendeurdag in de avondschool en niet veel later zat ik voor de eerste keer achter een naaimachine. Vier jaar lang ging ik elke dinsdag naar de les. Heel veel stukken heb ik er niet gemaakt, maar ik heb een hele leuke tijd gehad. Ik heb getetterd dat het een lieve lust was en ik kon achteraf toch wel een paar naaiskills aan mijn cv toevoegen ;).

Veel voor mezelf heb ik intussen ook niet meer genaaid, maar ik heb de verworven skills wel al ingezet voor mijn klaspraktijk. Vooral in tijden van schoolfeesten is het altijd wel een meerwaarde als je handig bent met naald en draad.

De volgende pakjes maakte ik al een goeie zes jaar geleden, maar ik ben er eigenlijk nog altijd wel een beetje fier op. Niet dat het zoveel kunde vereist, maar toch, ik heb ettelijke uren achter mijn - toen nog goedkoop en verschrikkelijk haperend - naaimachientje doorgebracht. Jammer genoeg heb ik geen 'aan-foto's' en zeggen de afbeeldingen hieronder misschien weinig, maar het komt erop neer dat elk kind zo'n jasje aanhad en dat het samen werd gebonden met een kleurrijk lint. Alles werd gemaakt met plastic zakken. Eens iets anders dan een gewone vuilniszak als regenjas :).



Indien je in de buurt woont is het zelfs mogelijk om de jasjes te lenen/te huren! Dus laat zeker een reactie achter moest je geïnteresseerd zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten