zondag 13 november 2016

Bananencake met chocolade

Vroeger bakte ik hier alleen een gewone cake, pannenkoeken of een appeltaart, maar er is zoveel meer. Ik blijf voorlopig in de simpele taarten of cake hangen, maar tot nu toe vind ik dat nog altijd voldoende. Simpel om te maken en heel erg lekker :). Al is het de bedoeling om ook eens een stapje verder te gaan. Een taart voor gevorderden of misschien wel eens koekjes. Ik hou jullie alleszins op de hoogte.

Vandaag gaat het dus over cake met bananen en chocolade. Een behoorlijk zware mix zou je denken, maar met de volgende ingrediënten slaag je erin om er een luchtig en overheerlijk gebak van te maken!

Ingrediënten

170 gram boter
170 gram kristalsuiker
1 zakje vanillesuiker
170 gram zelfrijzende bloem
3 eieren
100 gram chocolade
2 rijpe bananen

Werkwijze

1. Doe de boter in kleine stukken en laat ze smelten op een (heel) laag vuurtje.
Laat de boter eventueel wat afkoelen.

2. Doe de chocolade in een pot en vermeng met één eetlepel bloem.
Ik gebruik de volgende chocolade.


3. Meng alle ingrediënten (behalve de chocolade) tot een smeuïge massa. Ik snijd de bananen in kleine stukjes en roer dan alles gewoon met een klopper.

4. Voeg er uiteindelijk de chocolade aan toe en meng alles goed.


5. Giet het deeg in een bakvorm en zet de cake voor minstens één uur in een voorverwarmde oven (175°C).


En na een goed uurtje kun je smullen! 

Smakelijk!


Bron:
* https://colruyt.collectandgo.be/cogo/nl/artikeldetail/20135/JACQUES-Callets-fondant-400-g

Geen opmerkingen:

Een reactie posten