dinsdag 21 mei 2019

Omslagen van papier

Steeds vaker maak ik zelf een kaartje. Dat probeer ik dan aan mijn eisen te laten voldoen want ik kan blijven speuren in die rekken in de supermarkt of in de Standaard Boekhandel. Soms geeft er eens eentje mijn gevoel helemaal juist weer, maar meestal vind ik nooit echt wat ik zoek. Daarom ga ik zelf aan de slag, ook al dringt de tijd soms serieus ;).

Het kaartje dan zo geven is geen optie, dus dan moet er ook snel nog een omslag worden gemaakt. En vandaag wil ik jullie tonen hoe ik dit heel simpel doe.

Neem een rechthoekig stuk papier. 
Plooi een smalle strook over, van zo'n centimeter breed.


Doe net hetzelfde aan de andere zijde...


Plooi de rechthoek nu toe, maar zorg ervoor dat er bovenaan een boord overblijft.
Je ziet hieronder wat ik bedoel.
Doe lijm op de smalle boord en plak de omslag dicht.


Plooi de linker- en rechterhoek over of knip ze gewoon af.


Steek je kaartje in de omslag en plak de omslag dicht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten